dimecres, 22 d’abril del 2015

Les dinàmiques de grup de la Gemma

La Gemma Sánchez Cuevas ens presenta dues dinàmiques.

DINÀMICA DE RELACIÓ I AUTOESTIMA
"El regal de l'alegria"
Aquesta activitat la vaig realitzar com alumna durant la cloenda del cicle formatiu d'Educació Infantil.

Objectius: Promoure un clima de confiança personal, de valoració dels companys/es i d'estímul positiu del grup. En definitiva, donar i rebre un feedback positiu en un ambient grupal.

Materials: Fulls DIN A3 i bolígrafs.

Desenvolupament: La mestra reparteix a cada alumne un full. Seguidament cada persona ha de posar el seu nom i passar-ho a la persona que té al costat. Aquesta persona haurà d'escriure una frase positiva sobre aquella persona i passar-ho a la següent. Finalment, el full anirà a parar a cada persona ple de frases positives escrites pels seus companys/es. Quan tothom ha llegit les frases, es fa una posada en comú on cadascú explica com s'ha sentit.
Durant la realització de l'activitat es va viure un clima molt maco a l'aula, molts dels meus companys/es es van emocionar, i tot i que les frases eren anònimes, vaig poder presenciar vàries abraçades i petons.

DINÀMICA DE COL·LABORACIÓ I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
"Phillips 6/6"
Aquesta activitat la vaig realitzar a la universitat durant un seminari de l'assignatura grups i emocions. Consisteix en dividir en subgrups de com a màxim 6 persones, les quals hauran de discutir durant 10 minuts sobre una pregunta o un cas, formulat pel mestre (moderar).

Objectiu: Promoure la participació del grup a través d'opinions, resoldre una pregunta o un cas de forma creativa i descobrir les diferents opinions que poden haver.

Desenvolupament: Els grups es reuneixen durant 10 minuts i cada membre ha d'exposar la seva opinió durant un minut. Es designarà a un secretari dins del grup que prendrà nota de les aportacions. Un cop es finalitza la reunió dels subgrups i s'arriba a un acord comú, es reuneixen tots els grups i un portaveu de cada grup exposa als demés els resultats. El moderador els escriu a la pissarra i finalment es farà una comparació amb tots els grups.
Durant la realització de l'activitat la Gemma es va poder adonar que cada persona pot imaginar una resposta o una solució totalment diferent a la que ella podia tenir o veure més lògica. Per tant, també hem de ser conscients que no tot ha de ser del mateix color i que hem d'intentar obrir la nostra ment per poder entendre moltes vegades als altres.


Moltes gràcies Gemma per compartir els teus coneixements!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada