dijous, 2 d’abril del 2015

Les dinàmiques de grup de la Meritxell

La Meritxell Capdevila Inglès ens presenta dues dinàmiques.


El ball dels desconeguts és una dinàmica de presentació.

Edat adequada: a partir dels 7-8 anys, quan es puguin controlar els moviments i el llenguatge.

Grandària del grup: a partir de 20 participants.

Objectius

  • Presentar-se de manera divertida
  • Facilitar la desinhibició
  • Fomentar la relació
Durada: En funció dels participants, quants més siguin, major serà el temps. Aproximadament haurien de ser 5 minuts per a cada instrucció que doni l'animador. 

Materials: No cal cap material per realitzar aquesta dinàmica.

Desenvolupament: Es delimita un espai prou gran perquè els participants puguin moure's lliurement.
Els participants es distribueixen de dos en dos; una vegada estiguin per parelles, el mestre els convidarà a cantar una cançó (pot ser proposada pel mestre o pels mateixos alumnes) i a ballar o moure's al so de la música. Al senyal del mestre (que pot ser un xiulet, un cop o simplement aturar la música) els participants han de parar de ballar i saludar-se amb la seva parella tal com diu el mestre, per exemple:
  • Saludeu-vos amb la mà i digueu el vostre nom.
A continuació hauran de canviar ràpidament de parella i tornar a ballar esperant un altre cop el senya. Quan el mestre cregui convenient farà el senyal i els participants hauran de deixar de cantar i saludar-se, seguint les noves consignes, per exemple:
  • Saludeu-vos amb el nas i digueu el vostre nom.
Es torna a canviar de parella i continua el procés podent-se saludar amb diferents parts del cos: la cama, l'espatlla, l'esquena,...

Avaluació: Una vegada finalitzada la dinàmica, els participants es posen formant un cercle i el mestre els anima que donin la seva opinió sobre la dinàmica: si els ha agradat, si s'han sentit bé, si els ha molestat alguna cosa, ...


La vida en un globus és una dinàmica de coneixement i confiança.


Edat adequada: a partir dels 7 anys.

Grandària del grup: entre 15 i 20 persones.

Objectius

  • Donar a conèixer aspectes personals de cada participant del grup
  • Facilitar el coneixement entre els membres del grup
  • Potenciar la confiança entre els membres del grup
Durada: 20 minuts, aproximadament.

Materials: Globus, fulls, bolígrafs i aparell per posar música.

Desenvolupament: En primer lloc es repartirà un globus, un full i bolígraf per a cada participant. Aquest haurà d'escriure: 2 qualitats, 2 defectes i 2 desitjos personals. A continuació, hauran d'introduir el paper dins el globus, inflar-lo i entregar-l'hi al mestre. El mestre posarà la música i els membres del grup hauran de ballar seguint el compàs. A continuació deixaran anar el globus. Quan el mestre pari la música cada persona s'apropiarà d'un globus. 
Cada participant rebentarà el globus que hagi agafat, llegirà el paper i pensarà quina persona pot ser.
Per finalitzar la dinàmica, el grup es col·locarà assegut formant un cercle. Cadascú llegirà en veu alta el que posa en el seu paper i dirà quina és la persona que creu que l'ha escrit, així com les raons que li han portat a aquesta conclusió.

Avaluació: Per poder avaluar el resultat de la dinàmica ens basarem en els colors vermell (malament), verd (bé) i groc (regular), entregant a cada participant un rectangle de cartolina de cadascun dels tres colors. Els participants hauran de mostrar una cartolina o una altra, segons el que opinin sobre la dinàmica, exposant el per què de la seva elecció davant la resta del grup.


Moltes gràcies Meritxell per compartir els teus coneixements!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada