Des de fa 2 anys, a l'escola de l'Anna Torres Ribera, s'ha donat un paper important a les tutories individualitzades. Dins l'horari els tutorstenen una hora setmanal reservades per dur-les a terme. En aquestes tutories parlen individualment amb els alumnes. En les primeres sessions es tracta d'establir un vincle emocional, amb alguns alumnes s'aconsegueix abans que amb d'altres. En el seu cas, que són nens i nenes de primer de primària, parlen de què els agrada més de l'escola, si han notat que primer era molt difícil o no, amb qui els hi agrada més jugar i a què... A partir d'aquí, ells/es ja es van obrint més i sovint, sense preguntar, t'expliquen coses divertides, de l'escola i de casa i t'ajuda a que els coneguis molt millor.
Evidentment, també es fan activitats de tutoria tot el grup classe, moltes d'aquestes activitats surten a partir d'algun conflicte que han tingut entre ells.
L'Anna, a la reunió inicial de curs, sempre diu a les famílies que si els seus fills/es els expliquen alguna cosa que els preocupa de l'escola i veuen que és un tema que s'ha de parlar amb el grup, que no dubtin a comunicar-li, sovint hi ha situacions que cal parlar-les entre tots per treure'n l'entrellat. Com que en aquestes edats encara són bastant petits, intentem partir d'un conte on es plantegi una situació similar i, a partir de parlar d'aquesta situació externa, van sortint vivències personals relacionades i, d'aquesta manera, s'ajuda a aclarir les situacions i a solucionar les preocupacions del grup.
Tot i que dins l'horari hi ha l'hora de tutoria, quan vénen amb un conflicte que els preocupa, amb nens i nenes de 5-6 anys, no els pots dir que s'esperin a que toqui tutoria, cal parlar-ne en el moment, no ens podem posar a fer sumes quan tenen dins aquell neguit.
Moltes gràcies Anna per compartir els teus coneixements!!
Evidentment, també es fan activitats de tutoria tot el grup classe, moltes d'aquestes activitats surten a partir d'algun conflicte que han tingut entre ells.
L'Anna, a la reunió inicial de curs, sempre diu a les famílies que si els seus fills/es els expliquen alguna cosa que els preocupa de l'escola i veuen que és un tema que s'ha de parlar amb el grup, que no dubtin a comunicar-li, sovint hi ha situacions que cal parlar-les entre tots per treure'n l'entrellat. Com que en aquestes edats encara són bastant petits, intentem partir d'un conte on es plantegi una situació similar i, a partir de parlar d'aquesta situació externa, van sortint vivències personals relacionades i, d'aquesta manera, s'ajuda a aclarir les situacions i a solucionar les preocupacions del grup.
Tot i que dins l'horari hi ha l'hora de tutoria, quan vénen amb un conflicte que els preocupa, amb nens i nenes de 5-6 anys, no els pots dir que s'esperin a que toqui tutoria, cal parlar-ne en el moment, no ens podem posar a fer sumes quan tenen dins aquell neguit.
Moltes gràcies Anna per compartir els teus coneixements!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada