Les dues dinàmiques de grup que l'Elisabet Haro Planes té per explicar són:
Escultura humana
La primera dinàmica és de creativitat i de concentració, que encara que l'Elisabet la fa a música es pot aplicar a qualsevol àrea o a tutoria.
Es tracta d'anar formant una escultura amb el cos.
Els alumnes formen un cercle deixant un espai al mig on cada alumne anirà sortint i col·locant-se com vol i l'alumne que s'afegeix ho ha de fer completant, seguint la forma d'abans o creant una forma nova. Una part del cos sempre ha d'estar en contacte amb alguna part del cos del que ja forma l'escultura i, així, successivament, fins que tots els alumnes formen la gran figura.
La gràcia és fer-ho com un joc i cap alumne es pot aixecar a la vegada, sinó s'ha de tornar a començar de nou i un alumne no es pot aixecar fins que l'anterior no està ben col·locat i quiet del tot.
D'aquesta manera, també es treballa l'atenció,
Si es vol, es pot fer una foto al final i mostrar-la a la pantalla ja que als alumnes els farà molta gràcia.
El periodista
Aquesta dinàmica és de relació. Es tracta d'afavorir el coneixement mutu i descobrir les personalitats dels membres del grup.
Consisteix en conversar amb un company/a del grup de qualsevol tema per tal de conèixer-lo. Es pot, si es vol, preparar les preguntes o els temes a tractar entre tots abans de separar-nos i després agrupar per parelles i estar una bona estona xerrant del tema triat.
També es pot fer d'una altra manera, que és triar un sol tema amb un parell o tres de preguntes només, apuntant en un full i, en 5 o 10 minuts, marcats pel mestre, canviar de parelles fins que s'acabi la sessió. Així també és més dinàmic i es coneix d'aquell mateix tema a més nens i nenes.
Moltes gràcies Elisabet per compartir els teus coneixements!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada