dijous, 19 de febrer del 2015

Jocs de comunicació i cohesió grupal

La Rita Puerto Aguilà ens comenta alguna de les activitats que ha realitzat. Aquestes són i formen part dels jocs cooperatius. A la Rita li agraden molt tota la part de dinamitzar el grup i sempre parteix de dos moments importantíssims:

  1. Inici: serure en rotllana (on el mestre explica quin joc o activitat farà).
  2. Final: tornar a fer la rotllana i debatre com ha anat, on es pot treure molt suc respecte molts temes.
A veure que us sembla! 


Activitat 1 - Aquest és el meu amic
Seure a terra en cercle i amb les mans agafaes. En una primera ronda, comença un nen/a presentant al seu company de la seva esquerra dient: "Aquest és el meu amic i es diu.....", al mateix temps que diu el nom alça la mà d'aquest a l'aire i després torna al seu lloc. Es continua igual fins que tots els membres del grup han estat presentats. En una segona ronda, el nen/a que ha començat presentant, abraça al seu company de l'esquerra mentre li diu: "Això és una abraçada". El que reb l'abraçada repeteix la mateixa acció amb el company de l'esquerra fins acabar el cercle.
Una vegada fet això, fem un debat on cada nen participa comentant: Com us heu sentit en el joc? Heu conegut els noms de companys nous? Ha estat divertit? Què heu sentit quan us heu abraçat? Us agrada que us abracin?

Activitat 2 - "Las vacas"
Tots els membres del grup són cecs, porten els ulls tapats, excepte dos jugadors que representen ser "les vaques". Aquestes poden veure, porten una campaneta lligada a la cintura i s'han d'anar movent per l'espai. Els jugadors cecs han de buscar i capturar a les vaques tenint en compte d'on ve el so de la campaneta. Quan les vaques són capturades, els cecs que les han agafat passen a ser vaques. El joc acaba quan tots es converteixen en vaques.
Una vegada fet això fem un debat on cada nen participa comentant: Com us heu sentit quan heu fet de vaques/cecs? Per què? Si fossiu cecs de veritat, podrieu fer le mateix que els altres? Quines coses creieu que no podrieu fer? Com penseu que es senten les persones que no poden veure?

Activitat 3 - Animals fantàstics
Es fan dos equips, cada equip té un conjunt de fotografies o dibuixos d'animals i una cartolina blanca, tisores i barra de pega. Els alumnes agafaran i faran una selecció dels animals que més els agrada, els retallaran separant les diferents parts anatòmiques del seu cos (ulls, tronc, cap,...) i barrejant-ho tot. Quan ja tinguin força retalls de diferents parts i animals, comencen a construir un nou animal amb les diferents parts que han obtingut. Una vegada hagin elaborat un nou animal i li posaran al nou. Cada grup presentarà el seu animal a la resta de companys/es.
Una vegada fet això, fem un debat on cada nen participa comentant: Com us heu sentit en aquest joc? Ha estat divertit inventar un nou animal? Tots els membres del grup heu aportat idees a l'hora de fer-lo? Com us heu organitzat? Com heu escollit el nom? Quin animal escolliries com a mascota? Quin animal et fa més por? Heu tingut algun problema? Quin?


Moltes gràcies Rita per compartir els teus coneixements!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada