dimecres, 25 de febrer del 2015

La dinàmica de grup de l'Emma

Per l'Emma Sáez Muñoz, les dinàmiques de grup són molt importants dins del grup classe ja que tenen diverses funcions com: conèixer l'altre, compartir experiències,...

A continuació explicarem una dinàmica de grup que l'Emma va poder fer en un espai de tutoria i que tenia com a objectiu principal treballar l'autoestima dels alumnes.

Per realitzar l'activitat es va repartir un nom d'un company a cadascun dels alumnes. Una vegada tothom tenia un nom, cada nene havia de fer un dibuix que representés a la persona que li havia tocat sense que fos del tot evident de qui es tractava per a que els companys poguessin endevinar-ho. Així, van sorgir dibuixos com, per exemple, un somriure per tractar-se d'un nen alegre, una pilota per tractar-se d'un bon futbolista,...
És a dir, els nens destacaven qualitats positives dels seus companys i això va aconseguir reforçar l'autoestima de tots, que van quedar del tot satisfets amb el dibuix que els havia fet el seu company i que es van poder emportar a casa.

Aquesta activitat va tenir lloc a cicle superior, concretament a sisè. Considero que aquesta etapa és, segurament, una de les que mereix més atenció pel que fa a l'aspecte de l'autoestima ja que comencen a sorgir les pors i els complexes propis de la pre adolescència.


Moltes gràcies Emma per compartir els teus coneixements!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada