Per treballar l'autoestima, l'autoconeixement, estimular esl aspectes positius de cada alumnes i afavorir les relacions del grup, l'Ana Clemente Martínez ha utilitzat la següent dinàmica:
Un cop tots estiguin asseguts en rotllana, donem un full a cada alumne on, a dalt del tot han d'escriure el seu nom. Quan tots tinguin el nom escrit, passaran el seu full al company de la dreta, qui haurà d'escriure un aspecte positiu d'aquesta persona i doblegarà el full per tal de que només es vegi el nom de la persona i no el comentari.
Els fulls aniran passant per tots els companys i cadascú escriurà un aspecte positiu de cada company/a. Quan cada alumne rebi el seu full, començaran a llegir un a un el que els seus companys i companyes han escrit sobre ell o ella.
Una altra dinàmica que ha fet servir l'Ann molts cops, sobretot a cicle superior, i que als nens i nenes els hi agrada molt:
Es divideix el grup per parelles i s'han de col·locar esquena amb esquena. Entreguem un dibuix a un membre de les parelles i a l'altre un full en blanc i un llapis. El dibuix el tria el mestre segons el grup i l'edat dels alumnes.
A continuació, l'alumne que té el dibuix haurà d'explicar i dictar el dibuix al seu company, aquest no pot parlar ni preguntar.
Quan tots hagin acabat, les parelles es posaran l'un davant l'altre i, per l'altre cara del full, l'alumne que ha dibuixat, tornarà a dibuixar el que el company li digui, aquest cop cara a cara i fent les preguntes que trobi necessàries.
Aquesta dinàmica serveix per afavorir la comunicació a través, únicament, de l'oïda i per ta lde que puguin comparar el que és comunicar-se sense tenir l'altre persona al davant, la importància del llenguatge no verbal,...
Moltes gràcies Ana per compartir els teus coneixements!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada