L'Ainhoa Huguet Marine no té cap dubte de que una de les millors experiències que ha viscut en una classe de primària, mentre feia les pràctiques, va ser la de poder assistir i participar de les assemblees de la classe que es feien a l'hora de tutoria a l'escola on va estar.
La mestra dedicava l'hora del pati a moure totes les taules i les cadires de la classe per poder fer una rotllana on tothom hi tenia un lloc igual d'important. Quan els nens i nenes entraven començava l'assemblea. Durant aquesta, hi havia una persona encarregada d'apuntar els acords que es prenien i també una altra encarregada de donar torns de paraula.
Aquesta assemblea servia per fer algunes coses ordinàries com fer la revisió dels càrrecs de la setmana (com havia anat? com s'havien sentit les persones que ho havien fet?) i per canviar-los a l'atzar de cara a la setmana següent.
Probablement, però, la part més interessant de l'assemblea era el moment en que s'obria un torn de paraula perquè els nens i nenes que tinguessin un problema el poguessin exposar. Alguns problemes dels que es parlaven també provenien d'una caixa que hi havia a la classe on tothom hi podia posar papers. Cada setmana es parlava almenys de dos problemes que hi havia a l'aula i que acostumaven a ser sobre baralles entre els alumnes. Després es proposaven entre tots i totes, solucions per als problemes i els afectats, si calia, es comprometien a millorar la seva actitud.
Evidentment, no tot eren flors i violes, perquè a vegades alguns nens i nenes no s'ho prenien del tot bé o no sabien dir les coses amb tacte, però la gràcia de tot plegat per a l'Ainhoa, era que poc a poc anaven aprenent a fer-ho i a conviure, i a gestionar les coses de la classe, plegats.
L'ainhoa va pensar que era molt bona manera d'utiltizar les classes de tutoria. Creu que els ajuda poc a poc a fer-se grans i a saber viure en societat.
Moltes gràcies Ainhoa per compartir els teus coneixements!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada