L'Anna Macià Vilaplana ens proposa dues dinàmiques de grup que ha posat en pràctica i li han funcionat molt bé.
La primera d'elles serveix per garantir una millor cohesió de grup. Consisteix en que tots els alumnes es posen en rotllana. La mestra té un cabdell de llana. Ella comença l'activitat. Ha de tirar el cabdell de llana a un alumne X i mentre el llença ha de dir una cosa que creu que ha de millorar el seu alumne. Quan l'alumne X té el cabdell de llana s'ha desfet una mica ja que la mestra té el començament del cabdell i l'alumne té el cabdell sencer. Acte seguit, l'alumne X ha de passar el cabdell de llana a un altre alumne i fer el mateix procediment, dir una cosa a millorar del seu company. D'aquesta manera ho hauran de fer tots els alumnes i el cabdell s'anirà desfent fins a crear una estrella de fils de llana. Quan tothom ho hagi fet hauran de tornar a formar el cabdell ja que aquest estarà desfet. Aquest cop però, hauran de dir una cosa positiva del seu alumne.
Quan ja han fet el cabdell de nou la mestra preguntarà que han après de l'activitat, És farà un paral·lelisme entre el cabdell de llana i la unió del grup.
La segona dinàmica de grup serà de coneixença i consistirà en que els alumnes hauran d'estar en rotllana. Un es posarà al mig de la rotllana i serà l'alcalde. La resta dels alumnes seran els vilatans. L'alcalde haurà d'aconseguir que tots els vilatans vagin al seu poble. Per fer-ho haurà de fer un seguit de preguntes perquè els vilatans es posin al seu darrera.
Model de preguntes:
- A qui li agrada el bàsquet?
- Qui acostuma a anar al cinema?
- A qui li agrada el color verd?
- ...
Haurà de poder aconseguir que tots els vilatans vagin al seu darrera el més ràpid possible i podrà així conèixer millor als seus companys. Es poden fer vàries rondes.
Moltes gràcies Anna per compartir els teus coneixements!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada